סעו בזהירות: 112 רוכבי אופנוע נהרגו מתחילת השנה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('25f4f6c2-ef66-419c-a51b-047423a2d8e9','/dyncontent/2025/11/25/eb213171-b060-4b0c-8a3f-0d6f4686f018.jpg',20484,'אמנות לחימה באנר כתבה',525,78,true,54585,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('25f4f6c2-ef66-419c-a51b-047423a2d8e9','/dyncontent/2025/11/25/aa934567-5914-49e1-ba00-06538e877a55.jpg',20091,'באנר כתבה האקדמית רמת גן ',525,78,true,54585,'Image','');},10],[function() {setImageBanner('25f4f6c2-ef66-419c-a51b-047423a2d8e9','/dyncontent/2025/11/16/141cef77-9ec5-4d1e-a8d9-3da2aeb4304a.jpg',20432,'סופר פארם כתבה',525,78,true,54585,'Image','');},15]]);})

נתוני הרלב״ד מציגים תופעה מדאיגה במיוחד. 837 רוכבי אופנוע נפגעו בתאונות דרכים בישראל בין ינואר ליוני 2025

צילום: דוברות הצלה

נתונים מדאיגים לכל הנהגים ובמיוחד לאלו הורכבים על הכלים הדו גלגליים. הבוקר פרסם הרלב״ד את נתוני תאונות הדרכים בחצי השנה הראשונה של 2025 - 837 רוכבי אופנוע נפגעו בתאונות דרכים, מתוכם 112 נהרגו – כמעט אחד מכל שמונה רוכבים. הנתונים, שנחשפו על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), מצביעים על כשל מערכתי מתמשך בטיפול בסכנות הנשקפות לרוכבי הדו־גלגלי.

הניתוח שביצע הלמ"ס בשיתוף חטיבת המחקר והמידע של הרלב"ד מעלה תמונה עגומה לפיו האופנועים המעורבים ביותר בתאונות הם אופנועים קלים (498 מקרים) וקטנועים (301 מקרים), כלים הנפוצים במיוחד בקרב רוכבים עירוניים וצעירים. לצידם, נרשמו גם 264 תאונות עם אופנועים בינוניים, דבר הממחיש כי כלל פלחי הרוכבים מצויים בסיכון.

28% מכלי הרכב המעורבים הינם ישנים, שיוצרו לפני שנת 2016, נתון המעיד על היעדר חידוש צי הרכב או שימוש בכלים נטולי מערכות בטיחות מתקדמות. עם זאת, גם 220 אופנועים שיוצרו ב-2024 וב-2025 היו מעורבים בתאונות, דבר המצביע על כך שהסכנה אינה תלויה רק בגיל הכלי אלא גם בסביבת הרכיבה ובתשתיות.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fe0be30c-dc12-4f28-b645-e107cf7cb728','/dyncontent/2025/11/25/eb213171-b060-4b0c-8a3f-0d6f4686f018.jpg',20484,'אמנות לחימה באנר כתבה',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fe0be30c-dc12-4f28-b645-e107cf7cb728','/dyncontent/2025/11/10/1f468d51-cae3-483e-8ce8-a633b9ae5131.jpg',20351,'באנר כתבה פלאפל',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fe0be30c-dc12-4f28-b645-e107cf7cb728','/dyncontent/2025/11/3/ca1b3b2b-167f-416d-a3d3-2767d0ca27fb.jpg',20326,'באנר כתבה פילטיס',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fe0be30c-dc12-4f28-b645-e107cf7cb728','/dyncontent/2025/10/19/b825bae7-838a-47c5-9337-6570dd6ffcc9.jpg',20237,'הובלות באנר כתבה פנימי',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fe0be30c-dc12-4f28-b645-e107cf7cb728','/dyncontent/2025/4/17/f27125d5-793a-479a-8798-61f6f5c641fc.jpg',20272,'סופר פארם באנר כתבה',510,80,true,54586,'Image','');},15]]);})

ב־702 מקרים זוהתה התנגשות בין כלי רכב כגורם התאונה, וב־158 מהאירועים דווח על נזק חמור לרכב, עדות לעוצמת הפגיעות.
לרוב הנפגעים לא תועד שימוש באביזרי בטיחות, ורובם המוחלט מעל 90%, היו גברים.

פילוח גאוגרפי של התאונות מצביע על ריכוז נרחב של נפגעים בגוש דן:
מחוז תל אביב: 216 רוכבים מעורבים, במחוז מרכז: 187 רוכבים, במחוז צפון: 97 רוכבים ובמחוז דרום: 76 רוכבים.

קבוצת הגיל הדומיננטית ביותר בקרב הרוכבים המעורבים בתאונות היא גילאי 25–34. למרות העלייה בשימוש ברכב דו-גלגלי, ישראל טרם התאימה את התשתיות, ההכשרות וההסברה לצרכים של קהילת הרוכבים.

גלעד כהן, מנכ"ל הרלב"ד מסר בתגובה לנתונים כי: "המספרים אינם מותירים מקום לספק רוכבי הדו-גלגלי בסכנת מוות. אנחנו בעיצומה של מגפה שקטה, והיא מתרחשת מתחת לרדאר".

 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה