שליח האופנועים: תאונה נוספת בשדרות ירושלים מעלה שאלות קריטיות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f7b76378-ce3e-481a-aaa5-697047174307','/dyncontent/2025/11/16/141cef77-9ec5-4d1e-a8d9-3da2aeb4304a.jpg',20432,'סופר פארם כתבה',525,78,true,54585,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f7b76378-ce3e-481a-aaa5-697047174307','/dyncontent/2025/11/25/aa934567-5914-49e1-ba00-06538e877a55.jpg',20091,'באנר כתבה האקדמית רמת גן ',525,78,true,54585,'Image','');},10],[function() {setImageBanner('f7b76378-ce3e-481a-aaa5-697047174307','/dyncontent/2025/11/25/eb213171-b060-4b0c-8a3f-0d6f4686f018.jpg',20484,'אמנות לחימה באנר כתבה',525,78,true,54585,'Image','');},15]]);})

היום זה רק אצל השכן ממול אך בפעם הבאה זה עלול להגיע גם אליך

מערכת

תאונת אופנוע שאירעה היום  31/8 בשדרות ירושלים ברמת גן, בה היה מעורב שליח, מעלה שוב את הסוגיה הבוערת של בטיחות שליחי האופנועים בישראל. עד ראייה שביקש לשמור על אנונימיות, שהיה עד לתאונה, תיאר כיצד האופנוע "השתחל בין הרכבים" לפני הפגיעה, תרחיש המוכר לרבים מהנוסעים בכבישי ישראל.

התאונה ברמת גן אינה אירוע בודד, אלא חלק ממגמה מדאיגה של תאונות המערבות שליחים, בעיקר של חברות שליחויות כמו וולט. בשבועות ובחודשים האחרונים, נרשמה עלייה במספר הדיווחים על שליחים שנוהגים בפראות, מתמרנים בין נתיבים ומתעלמים מחוקי התנועה, לעיתים קרובות תחת לחץ של זמן ודרישות להספק מהיר.

התוצאה העגומה של התנהלות זו היא לא רק סיכון מוגבר לשליחים עצמם, אלא גם לסכנה ממשית לשאר משתמשי הדרך. עדויות רבות מצביעות על כך שחלק מהשליחים הפכו ל"אורחים קבועים" בחדרי המיון, ובפרט בבית החולים תל השומר, הממוקם בסמוך לאזור בו אירעה התאונה היום. מצב זה מעלה שאלות נוקבות לגבי אופן ההכשרה של השליחים, הפיקוח עליהם, והתנאים שהחברות מציבות להם, אשר עלולים לדחוף אותם לסיכון חייהם.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('525029a4-0945-47e4-a813-7581925d0cc1','/dyncontent/2025/11/25/eb213171-b060-4b0c-8a3f-0d6f4686f018.jpg',20484,'אמנות לחימה באנר כתבה',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('525029a4-0945-47e4-a813-7581925d0cc1','/dyncontent/2025/4/17/f27125d5-793a-479a-8798-61f6f5c641fc.jpg',20272,'סופר פארם באנר כתבה',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('525029a4-0945-47e4-a813-7581925d0cc1','/dyncontent/2025/10/19/b825bae7-838a-47c5-9337-6570dd6ffcc9.jpg',20237,'הובלות באנר כתבה פנימי',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('525029a4-0945-47e4-a813-7581925d0cc1','/dyncontent/2025/11/10/1f468d51-cae3-483e-8ce8-a633b9ae5131.jpg',20351,'באנר כתבה פלאפל',510,80,true,54586,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('525029a4-0945-47e4-a813-7581925d0cc1','/dyncontent/2025/11/3/ca1b3b2b-167f-416d-a3d3-2767d0ca27fb.jpg',20326,'באנר כתבה פילטיס',510,80,true,54586,'Image','');},15]]);})

גורמים בתעשיית השליחויות מצביעים על הצורך הדחוף בשיפור אמצעי הבטיחות, החל מהכשרה מקיפה יותר בנושאי נהיגה בטוחה, דרך שימוש בציוד מגן איכותי, ועד לאכיפה יעילה יותר של חוקי התנועה. בנוסף, נדרשת בחינה של המודלים העסקיים והלחצים המופעלים על השליחים, כדי להבטיח שהמרדף אחר יעילות לא יבוא על חשבון בטיחותם ובטיחות הציבור.

התאונה בשדרות ירושלים היא תזכורת כואבת לכך שנדרשת פעולה משולבת של החברות, הרשויות והציבור כולו, כדי להבטיח שהכבישים יהיו מקום בטוח לכולם, ולא זירת סיכון מתמדת.

 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה