רמת גן ממשיכה לבנות, גבעתיים נותרה מחוץ לרשימה: הפער שנחשף בנתוני הלמ״ס
23.06.26 / 10:10
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתייחסים להתחלות ולגמר בנייה של יחידות דיור חדשות בין אפריל 2025 למרץ 2026, מציגים תמונת מצב שונה בתכלית בין שתי הערים השכנות
ממשיכים לבנות. רמת גן וגבעתיים שנחשבות לשתיים מהערים שאתרי הבנייה פרוסים בה, ועכשיו הנתונים נחשפים וחושפים את האמת. ברמת גן ממשיכה תנופת הבנייה בקצב גבוה, והעיר מחזקת את מעמדה כאחת הערים המובילות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית והפיתוח. על פי נתוני הלמ"ס, במהלך 12 החודשים האחרונים החלה בנייתן של 2,317 יחידות דיור חדשות, וזאת למרות התקופה המורכבת בצל המלחמה והמצב הביטחוני. אמנם מדובר בירידה קלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז החלה בנייתן של 2,391 דירות, אך הפער מסתכם בכ־3.1% בלבד ומעיד על יציבות יחסית בענף.
בגבעתיים, לעומת זאת, התמונה שונה לחלוטין. העיר כלל לא נכללה ברשימת היישובים שנבחנו בדוח המפורט של הלמ"ס – הכוללת ערים שבהן החלה בנייתן של יותר מ־500 יחידות דיור במהלך השנה האחרונה. המשמעות היא שבין אפריל 2025 למרץ 2026 נרשמו בעיר פחות מ־500 התחלות בנייה, נתון הממחיש את הפער המשמעותי בהיקפי הפיתוח בין שתי השכנות.
