אני סומך על האיראנים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2a038ff1-636c-445b-8bf1-313bf762fbf0','/dyncontent/2026/4/15/2f677a5d-bf57-4bca-8144-8f82fa488dd6.jpg',20973,'האקדמית רמת גן באנר כתבה',525,78,true,54585,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2a038ff1-636c-445b-8bf1-313bf762fbf0','/dyncontent/2026/6/9/0aa99040-1574-4de8-bf27-098fa589bb9a.jpg',21308,'בנאר כתבה',525,78,true,54585,'Image','');},15]]);})

אני סומך על האיראנים שיעשו כל טעות אפשרית עד שהכל יתהפך על ראשם

אינטרנט

אני סומך על האירנים

(גם באנגלית בעיתון הקהילה היהודית COMMUNITY VOICE בארה"ב)

אינני מבין את המהפך שעובר על נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ. אני מניח כמו כולם שהלהיטות של נשיא ארצות הברית להגיע להסכם עם האיראנים נובעת מלחצים פוליטיים פנימיים של ארצות הברית.

בינתיים האיראנים חוגגים את "ניצחונם בעצם הישרדותם", ובטוחים כי הם הכריעו את המעצמה הגדולה בעולם.

אני סומך על האירנים שהם יפוצצו את ההסכם שמגיש להם הנשיא האמריקני טראמפ. ההיבריס גורם לכל אדם לאבד את שיקול הדעת ההגיוני. האיראנים מאמינים באמת ובתמים שהם הכריעו את ארצות הברית והארמדה הצבאית שהובאה לאזור.

הנשיא טראמפ אמר בעבר כי "האירנים מעולם לא ניצחו בקרב אבל מעולם לא הפסידו במשא ומתן". העובדות מוכיחות שהוא צדק (למרות שהוא עוזר להם להיות צודקים)

בלית ברירה מדינת ישראל מחשבת מסלול מחדש לאחר ההפתעה שנחתה עליה מהבחינה המדינית.

זו הרגשת חמיצות אבל אסור לנו לשכוח את ההישגים של מדינת ישראל. 1. ישראל מחזיקה ב-70% משטח עזה 2. כובשת את דרום לבנון ומחזיקה בשטח של כ-700 קמ"ר (כפול משטח רצועת עזה) 3.  ישראל מחזיקה בשליש משטח סוריה. 4. ישראל  שולטת בשמי איראן עם חיל האוויר ופוגעת במפעלים ומוקדי שלטון עם פעולות נועזות של אנשי המוסד הישראלי.

במסגרת חישוב המסלול מחדש, חסר לנו רון דרמר המוכשר שקשריו עם הממשל האמריקני לא יסולאו בפז. לצערי אספסוף חסר אחראיות שהפגין ליד ביתו והטיל מורא על ילדיו ואישתו, גרם לרון דרמר להתפטר מתפקיד השר לעניינים מיוחדים ולשוב לארצות הברית. כעת מדינת ישראל מרגישה בחסרונו.

ראש הממשלה נתניהו הצהיר לפני חצי שנה על מדיניות חדשה של ויתור על הסיוע האמריקני. אציין כאן כי כל הסיוע האמריקני היה להזמנת ציוד צבאי מארצות הברית ובעצם חזר אל המשק האמריקני. אודה על האמת שהמהלך הזה לא היה ברור לי בעבר.  מסתבר שנתניהו צפה את פני העתיד. נתניהו מבין כי מדינת ישראל אינה יכולה להיות נתונה לחסדי האמריקנים ולהתפלל שלא יטילו עליה אמברגו. לנתניהו ברור שעל ישראל לפתח תעשיות נשק שיספקו את כל צרכיה וללא תלות באמריקנים.

ישראל היא מעצמה טכנולוגית. לפני 50 שנים ישראל החלה לבנות מטוסי קרב, הכפיר, הלביא והנשר. היצור הופסק בלחץ אמריקני שחשש מתחרות ישראלית. לדעתי על ישראל לשוב ולבנות מטוסי קרב עם הידע הרב שצברה משדרוג מטוסי ה-35F והאחרים. (לדעתי המטוסים צריכים להיות מוכשרים להמראות אנכיות בכדי למנוע מצב בו בסיסי חיל האוויר מותקפים והמסלולים שלהם נפגעים). ישראל מייצרת את טנק המרכבה שהוא מהטובים בעולם. ישראל מייצרת מערכות הגנה נגד טילים בשכבות השונות של האטמוספירה והגנות אקטיביות כגון "מעיל רוח" לטנקים.                                                                                                                                           במסגרת חישוב המסלול מחדש ישראל אינה מייצרת את כל סוגי החימושים הדרושים לה בעת מלחמה, ולכן היא נאלצת לרכוש בבהילות חימושים בעת מלחמה. זו נקודת חולשה שאסור להתעלם ממנה.

במסגרת המשא ומתן צצים "המתווכים" כמו פקיסטן הגרעינית, קטאר הרשעה, ומאחורי הקלעים סין מייעצת לצוותי המשא ומתן. במסגרת המשא ומתן מציעים הקטארים להקים "וועדות לפירוק חיכוכים". מאליו ברור כי הוועדות הללו יכוונו את איסוריהם לארצות הברית בלבד.

יש כוחות מנוגדים בארצות הברית המנהלים את המדיניות! לצערי קושנר ו-וויטקוף מנהלים עסקים עם קטאר במיליארדי דולרים. קטאר בדרכה הידועה קונה נאמנות של אנשי ממשל בכסף ובטובות הנאה.

סגן נשיא ארצות הברית, וואנס מוביל קו של "ניתן לאיראנים כסף, ובכסף הזה הם יקנו חיטה מהחקלאים האמריקנים"...ומה יעשו האיראנים עם עודפי הכסף? יקנו נשק ויממנו את הפרוקסים!!

רוביו מוביל את המשא ומתן בין לבנון וישראל. ברור כי לא רק ישראל נבגדת אלא גם לבנון שהחלה בצעדי שלום עם ישראל מתוך אמונה שזה רצונו של טראמפ. הם האמינו כי טראמפ יהיה עקבי ברצונו להשמיד את החיזבאללה ולשחרר את לבנון מהלפיתה האיראנית.

אני משער כי יש כאן מאבק איתנים בין ואנס לרוביו המועמדים להיות נשיא ארצות הברית הבא. כל אחד מנסה לבנות מדיניות שתוכיח את יכולתו המדינית. כל אחד מושך את טראמפ לכיוון אחר וכרגע ידו של ואנס על העליונה.

אני משער גם כי זו תקופת ביניים שבה הנשיא טראמפ מעוניין להגיע לבחירות האמצע של ארצות הברית ולהצליח. טראמפ חושש שאם הדמוקרטים ינצלו את המלחמה ויתחזקו בבחירות הם עלולים לדרוש את הדחת הנשיא בשל גרירת ארצות הברית למלחמה.

כאן אני מבקש לעצור ולהתריע על מסוכנותה של קטאר. מאמרים רבים הקדשתי לצורך לחסל את המשטר הקטארי שבוחש בכל סכסוך בעולם ומממן הפגנות למען הפלסטינים ומחדיר איסלמיזם לאוניברסיטאות בארצות הברית.                                                                            הפתרון המיידי הוא הפלת המשטר בקטאר והעלאת האופוזיציה שתהיה בלתי רעילה לעולמנו.

ולסיכום:

במסגרת המשא ומתן יש רק משא ואין מתן. ארצות הברית מאפשרת לאיראן לייצא נפט בסכומים של 110 מיליארד דולר בשנה וארצות הברית אינה מקבלת דבר.

האיראנים חוגגים את "ניצחונם" במלחמה. האיראנים מלגלגים על טראמפ. האיראנים ממשיכים להפגין ברחובות לקלל את השטן הגדול (ארצות הברית) ואת השטן הקטן (ישראל).                                                                                                                                               האיראנים כבר לוטשים עיניים לכיבוש איחוד האמירויות שמהצד השני של מיצרי הורמוז, ואלי גם את עומאן שכנתם.

הדרישות האיראניות רק הולכות וגוברות עד שילכו צעד אחד יותר מדי והכל יתהפך על ראשם.

ולכן אני סומך על האיראנים

ד"ר ישעיהו (אישי) ביק   [email protected]    22/6/2026

 

 
$(function(){setImageBanner('dd49d0da-6cef-4dff-9095-91f7fb21a692','/dyncontent/2026/2/9/ba517cfd-6b1e-4465-b588-195d4b1eff89.gif',20794,'תיווך שיווק נדלן אביב אייטם קטגוריות ',525,78,false,54588,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('44a2d792-062d-4686-ab7c-eead8cccc24f','/dyncontent/2026/2/9/ba517cfd-6b1e-4465-b588-195d4b1eff89.gif',20794,'תיווך שיווק נדלן אביב אייטם קטגוריות ',525,78,false,54589,'Image','');})
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה